مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید مسکن

مهم ترین فاکتور ها در هنگام خرید مسکن

خرید مسکن و توان مالی:

قبل از هر اقدامی در ارتباط با خرید مسکن، توان مالی خود را بسنجید. این کار مسیر را برای جستجوی مسکن برای شما، هموارتر میکند. تمامی شرایط مالی پیش روی خود را بسنجید و بعد اقدام به خرید مسکن مورد نظر خود کنید. در خیلی از موارد افراد اقدام به خرید ملک بالاتر از توان پرداخت خود میکنند. در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ خرید، و در صورت فسخ معامله افراد خسارات زیادی را باید بپردازند. این نکته خود در بندهای معامله قید شده است. برای جلوگیری از پرداخت چنین جریمه هایی فقط کافیست آگاهانه این خرید را انجام داد.

موقعیت ساختمان :

قبل از خرید مسکن، موقعیت آن را کاملا مورد بررسی قرار دهید. البته با یک یا دوبار بازدید نمی توان اطلاعات جامعی در ارتباط با موقعیت مسکن، محله، میزان شلوغی و دسترسی محلی آن به دست آورد. زمان بازدید از مسکن هم موضوع مهمی ست. سعی کنید این بازدید در ساعات مختلف روز باشد تا دید بهتری نسبت به محله، همسایه ها، فرهنگ آنجا و دیگر موارد مربوط به ساختمان به شما بدهد.

اگر بتوانید فرد باتجربه ای را همراه خود داشته باشید، در واقع می توانید از تجارب آن در این زمینه استفاده کنید. شاید نکات نهفته ای وجود داشته باشد که از دید شما پنهان بماند. همراه شما می تواند در این زمینه با شما همفکری نماید، و احتمال ریسک و اشتباه را پایین بیاورد.

این نکته را در نظر بگیرید که خیابان های مرکز شهر، با اینکه دسترسی خوبی را ایجاد می کنند، ولی  پر ازدحام هستند. این مکان ها به دلیل شلوغ بودن مورد توجه کمتری برای سکونت قرار می گیرند.

مجاورت با مدارس، بیمارستان ها، پاساژها و مراکز تجاری و اداری نیز ممکن است باعث شلوغی محل شود. بنابراین اگر شما فرد آرامی هستید، پس موارد فوق را برای خرید مسکن در نظر بگیرید.

امکانات رفاهی یک محل شامل دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، سوپر مارکت ها، نانوایی و میوه فروشی ها در محل میشود. دسترسی راحت به درمانگاه ها و فضای سبز و پارک ها هم میتوان جز امکانات رفاهی یک محل دانست. کوچه ای که ساختمان در آن قرار دارد، هر چه عریض تر باشد ارزشمندتر است. سعی کنید ساختمانی را برای سکونت انتخاب کنید که این ویژگی را دارا باشد.

موقعیت ساختمان

خرید مسکن و بررسی وضعیت داخلی ساختمان:

تعداد طبقات آپارتمان و تعداد واحد های هر طبقه:

در یک آپارتمان هر چقدر تعداد واحد ها کمتر باشد، سر و صدا و خرابی های ساختمان کمتر خواهد بود. این قضیه حتی روی بهداشت محیطی ساختمان هم تاثیر دارد.

وضعیت ایمنی ساختمان :

در هنگام بازدید از ساختمان همواره باید به این نکته دقت کرد. ایمنی ساختمان جان افراد خانواده را در برابر خطرات غیر مترقبه حفظ می کند. ارزیابی استحکام سازه، استحکام ساختمان و مصالح مصرفی در آن، حفاظت در برابر آتش سوزی، بررسی پله ها و کابل های برق در ساختمان های قدیمی از این دست می باشد. ایمنی یک ساختمان تا حد قابل ملاحظه ای در آرامش افراد خانواده تاثیر دارد.

 بررسی نورگیر بودن ساختمان:

در خرید مسکن یا ساختمان به نورگیر بودن آن توجه ویژه ای میشود. شاید شما هم اصلاح شمالی یا جنوبی بودن ساختمان را شنیده باشید. ساختمان های شمالی از سمت حیاط و جنوب نور کاملی دریافت می کنند و از سمت های دیگر نور غیرمستقیم. خانه های جنوبی برعکس خانه شمالی میشود. در این ساختمان ها سمت حیاط نور خوبی دریافت میکند . ساختمان شما از سمت شمال و جنوب دارای نور مستقیم است. در ساختمان های جنوبی نیاز به ساخت نورگیر و پاسیو نیست.

بررسی نورگیر بودن ساختمان

 نقشه ساختمان:

نقشه ساختمان و به اصطلاح خوش ساخت بودن ساختمان ، از دیگر موارد مهم در خرید مسکن است. در طراحی این ساختمان ها به اصول روابط  بین فضا و تناسب آنها به درستی پرداخته می شود. از کمترین فضاها به بهترین شکل استفاده میشود. در یک طراحی خوب راه حل مناسبی برای گردش هوای خانه در نظر گرفته میشود. باید به  سرمایش و  گرمایش هم در این مرحله پرداخت. در یک طراحی انعطاف پذیر به نیاز افراد مختلف از جمله خردسالان و سالمندان پرداخته می شود. در نهایت، شکل کلی یک ساختمان به نقشه آن بستگی دارد. بسته به سلیقه هر فرد ، انتخاب آنها در هنگام خرید مسکن متفاوت خواهد بود.

نقشه ساختمان

خرید مسکن یکی از چالش برانگیزترین انتخاب های هر فرد در زندگی اش خواهد بود. این انتخاب ریسک های زیادی دارد. همانطور که قبلا اشاره  شد، کافیست با آگاهی به این مهم بپردازید. در این زمینه می توانید به مشاور املاک ارگ که همواره برای جلب اعتماد و آفزایش آگاهی شما تلاش می کند، اطمینان کنید.

02176249025